Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

V cele s pětiletou dcerou

Děkuji Policii České republiky, že i když se každý den musí dívat na zlo v naší společnosti, je sama lidská a občas "nedodrží" předpisy, kde to nemá smysl a dává to radost lidem.

V neděli ráno jsem se probudil něco po šesté. Vyšel jsem ven, abych se bosky prošel rosou. Podíval jsem se směrem k cestě, kde parkuji svoje auto, a zamrazilo mě. Dopravní značka se opírala o mé auto. 

Už jsem viděl účet za opravu skla. Šel jsem k autu a zjistil jsem, že jde o značku dej přednost v jízdě, která se naštěstí inteligentně opírala o lyžiny. U snídaně jsem uvažoval, co s tím udělat. Švagr mě probral z mého uvažování otázkou: “Nezapomněl jsi dát někomu na vesnici přednost?”

Zavolal jsem na Policii. Až budou mít volné lidí, tak někoho pošlou. Nevím jestli celou neděli běhali za zloději, ale přijeli až večer v šest. Podívali se na značku. “Projedeme se kolem a podíváme se, jestli někde nechybí. Je těžká, takže ji asi někdo nemohl dlouho nést.” To zněco docela logicky, až jsem se styděl, že jsem na to nepřišel sám a neprošel jsem se po okolí a nevrátil ji.

Přijeli podruhé. Tentokrát je chtěla vidět moje pětiletá dcera. Ještě policistu něviděla. Kromě toho z Lego City. “Dcera Vás chtěla vidět,” vysvětluji policistovi přítomnost mé dcery. Chápavě a s úsměvem kýve hlavou. Musím, na stanici, protože vytrhnutí značky je trestný čin a já jako oznamovatel trestného činu musím sepsat oznámení na stanici a dostat potvrzení o předání značky. Manželka málem na ně vlítla, co si to dovolují mě odtrhávat od rodiny. Ptám se, jestli můžu vzít svou dceru s sebou. “Bude to trvat hodiny, tak jestli to vydrží. Kolegyně ji může dát pastelky a omalovánku.” Omalovánka byla plná pánů nabízejících lízátka a tahajících dítě do auta. V rohu stál policista se vztyčeným prstem, upozorňujícím na nebezpečí. Místo pastelek dostala moje dcera zvýrazňovače a já se pustil do přátelského rozhovoru s paní policistkou při vyplňování hlášení na stanici.

Výslech probíhal rychle. Paní si uvědomovala, že jsem okrádán o hodnotný nedělní čas a její přístup k věci byl velmi příjemný. V průběhu vyplňování formulářů mi moje dcera řekla: “Já bych tu chtěla být déle a vidět vězení.” Paní ji nerozuměla a ptá se mě: “Co? Už ji to nebaví.” “Ba naopak,” odpovídám, “chtěla by tu být déle a vidět vězení.”

“Ty bys chtěla vidět vězení?” s mírnou výhružkou a nadšením se ptá paní policistka. Přeruší datlování na počítači a upře zrak na mou dceru. Ta nesměle přikývne.

“Tak, že jsi byla taková hodná, tak já ti to vězení ukážu.”

Mně i dceři se rozšířily zorničky a najednou byly na stanici děti dvě. Po podepsání všech dokumentů. Jsme prošli asi třemi zabezpečenými dveřmi a vešli jsme do místnosti s mikrofónem.

“Tady máme výslechovou místnost. Tady se ptáme pachatelů na otázky.” Moje dcera trochu nechápavě kouká. “Ty bys chtěla vidět takovou tu místnost s mřížemi, že?”

Dcera kýve hlavou.

“Tak pojď.”

Šli jsme do další chodby. “Tady máme jednoho pána, tam vás nepovedu,” ukazuje policistka na zavřené dveře. Hned další jsou otevřené a do nich vcházíme a ocitáme se v cele. Paní něco říká, ale my s dcerou neposloucháme a užíváme si pohled na mříže.

V autě se mě dcera se starostí v hlase ptá: “Tati? A budu si to pamatovat?” Je si vědoma, že zažila něco vyjímečného. Pro jistotu píšu tento blog, kdyby náhodou zapomněla.

Děkuji Policii České republiky, že i když se každý den musí dívat na zlo v naší společnosti, je sama lidská a občas "nedodrží" předpisy, kde to nemá smysl a dává to radost lidem. Děkuji paní policistce za příjemný večer "v cele".

Autor: Pavel Rusnok | pátek 3.6.2016 12:10 | karma článku: 30,13 | přečteno: 2139x
  • Další články autora

Pavel Rusnok

Brexit není dobrý ani zlý, ale zajímavý

Uvidíme něco, co jsme ještě neviděli a je to zajímavé. Volat po vlastním referendu je hloupost. Teď je čas - možná i na pár let - držet ústa v sevření, pozorovat, číst, analyzovat a hlavně se poučit.

24.6.2016 v 12:25 | Karma: 16,44 | Přečteno: 602x | Diskuse| Společnost

Pavel Rusnok

Tolerance mého otce

Od koncertů Bacha je k začínajícím pokusům o bicí sóla docela dlouhá cesta, ale můj otec ji dokázal ujít.

10.6.2016 v 12:00 | Karma: 13,00 | Přečteno: 403x | Diskuse| Osobní

Pavel Rusnok

Povinná maturita z tance

... Poslanec z KSČM ještě navrhoval povinnou maturitu z matematiky. Tomu se naštěstí brilantně a s ironií vysmál poslanec Kalousek, který prohlásil: “Stačí, když lidé budou umět počítat do 09.”

27.5.2016 v 11:58 | Karma: 15,06 | Přečteno: 764x | Diskuse| Společnost

Pavel Rusnok

RegioJet security

Chodívám pěšky ze své zapadlé vesničky v horách do vesnice větší, s vlakovou zastávkou. Vesnice je tak velká, že tam staví i tři krát RegioJet. A při nedávné jízdě RegioJetem jsem prolomil jeho zabezpečovací kód.

20.5.2016 v 14:03 | Karma: 17,23 | Přečteno: 1159x | Diskuse| Cestování

Pavel Rusnok

Konec Zemana v médiích

Nějak jsem nepochopil, proč velmi mírné vyjádření nesouhlasu s Milošem Zemanem, které provedla Lenka Dusilová, sklidilo tak bouřlivou reakci.

6.5.2016 v 12:29 | Karma: 32,86 | Přečteno: 4937x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Vlak na Děčínsku usmrtil člověka, provoz na trati do Ústí nad Labem byl přerušen

17. května 2024  18:10,  aktualizováno  21:32

Vlak u Dobkovic na Děčínsku v pátek vpodvečer srazil člověka. Na místě podlehl svým zraněním, řekl...

Manžela šéfky americké Sněmovny napadl kladivem. Kanaďan dostal třicet let

17. května 2024  21:06

Soud v Kalifornii vyměřil trest třiceti let odnětí svobody muži, který v roce 2022 vtrhl do domu...

Auto sjelo pod pražským Vyšehradem do Vltavy. Na místě zasahovali potápěči

17. května 2024  19:57,  aktualizováno  20:44

Hasiči a policie zasahovali na Podolském nábřeží, kde sjelo vozidlo do Vltavy. Podle pražských...

Humor na sociálních sítích. Na vtipálky vznikla past, za níž může stát armáda

17. května 2024  20:07

Česká armáda zřejmě nemá pochopení pro humor. Jinak si nejde vysvětlit past, kterou patrně...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 16
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1659x
Jsem někdo, kdo by rád poznal sám sebe, a proto píšu. Jinak jsem ještě otec, manžel, akademický pracovník, student, čtenář Rudolfa Křesťana, milovník jazzu a elektronické hudby. Nemám rád hloupost - někdy i tu svou.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky